Lördag 08/02/14

Lördagar när det är som bäst :)

Fick igår veta att min senaste tenta blivit godkänd! Har hittills klarat av alla mina tentor och uppgifter på högskolan och såsom besparat mig det extra pluggandet som krävs för att göra en omtenta/komplettering.
Känslan att börja läsa på högskola efter att ha vart borta från skolan i över två år var väldigt delad i början. Livet känns så mycket enklare när man jobbar eftersom att när dagens arbete är slut kan man gå hem och vara ledig tills nästa arbetspass börjar igen. Under tiden man läser på högskolan är man inte riktigt ledig över huvudtaget förutom på sommaren (men då ska man förhoppningsvis sommarjobba istället). Men än så länge känner jag att jag lyckats hålla balansen mellan skola, häst, vardagen rent generellt och försöka klämma in att träffa någon bekant då och då, men det är inte lätt alla gånger.

Idag var vi uppe tidigt hela sällskapet! Andreas skulle kolla OS 06:27 så jag och Hailey tog en morgonpromenad till stallet och myste lite med DeNiro. Resten av dagen har spenderats större delen i soffan, tittande på OS. magnifikt när Boerndalen gick i mål och tog OS guld! Senare på em tog vi en promenad och tog in DeNiro från hagen. Lång mysig rykt och en massa pyssel. Hela hästen kränger mot en när man masserar och klämmer, en riktig livsnjutare kan man påstå att han är!

En pizza senare ligger vi alla tre helt utmattade i soffan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0