Updade om vad som hänt, del 1

Nu var det riktigt länge sedan sist! Närmare bestämt 8 månader sedan. Tiden går bra fort när man har roligt! Ska försöka sammanfatta lite kort vad som hänt efter det senaste blogginlägget som skrevs i början på januari.

Förra vintern fick jag för mig att jag skulle köpa en häst. Var ju som sagt och provred en unghäst som var f. -08 (står i föregående inlägg) men kände att det var för mycket jobb innan den skulle vara färdig för tävling. Så i februari åkte och provred en valack f. 04 som kändes riktigt fin, oriden och inte så musklad, men känslan när man red var bra. Så det hela slutade med att det vart besiktning på Löberöd hos Staffe! Dock visade den en lätt hälta samt urkalkning i framhovarna och en lös benbit i ena bakhasen så därför blev det inget köp. Efter det bad jag Staffe hålla ögonen öppna ifall han skulle hitta någon häst som skulle kunna passa mig.

I mitten av mars så åkte jag till Löberöd för att jag skulle få några papper påskrivna åt Mattias. Då utbrister Staffe att han har en häst åt mig och det var bara att provrida. Dagen efter var jag ledig så då åkte jag tillbaka till Löberöd och provred en fux valack. Den var inte riden så mycket den senaste tiden så trimmade lite lätt och hoppade något språng. Gillade hästen skarpt så det slutade med att på kvällen så åke vi och hämtade honom och jag kunde numera kalla mig hästägare!!

En av de första bilderna på Mr Deniro, till vardags kallad Dennis.

Cirka två veckor efter att jag köpt Dennis så är det dags för Mattias att åka till Anky van Grunsven i Holland och träna. Dagen innan han ska åka lyckas en av hingstarna sätta tänderna i mitt knä och mosa det ganska rejält. Det hela slutade med sjukhusvistelse och hoppandes på kryckor. För tillfället så var det bara jag och en praktikant som jobbade så summan av det hela blev en minisemester för de flesta hästarna. En kompis till mig var supersnäll och motionerade Dennis några dagar så att han skulle hålla igång.

Tiden efter det bara rullade på. Var bara jag och Mattias som jobbade så ett tag var vi två presoner på över 30 hästar. Dagarna var ganska kämpiga. Man var inte så sugen att ställa sig och städa/laga mat när klockan var efter 23. Men helt plötsligt vart det juni och dags att sätta sig på tåget mot Strömsholm för antagningsprov till hippologen. Magkänslar efteråt var väl sådär, men kände ändå att det gått ganska bra.

Helgen efter vart det dags för födelsedagsfirande i Gävle, jag hade ju fyllt 20 år och fick gå på systemet! Hade med mig en kompis nere från Skåne som fick prova på Gävles nattliv! De tre dagarna i Gävle var värt guld!

Jag och S efter min debut på Systembolaget!

Efter några veckor var det dags för hemfärd mot Gävle för semester och självklart skulle Dennis med. Vi lyckades fastna i två st bilköer så körtiden vart ca 12 h..

En nöjd och glad Dennis vid lunchstopp på Max någonstans på Sveriges karta

Mvh, Fanny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0