Måndag 17 jan, 2011

Idag vart det stallet för hela slanten!
Ett arbete i skolan går ut på att filma olika delar ur hästskötarexamen, och min grupp fick hästskötsel tilldelat, så därför var vi ute på fältis och filmade lite. Bland annat fick Highlander (min tränares häst) vara modell.

Senare på em vart det även praktik och dressyrträning.
C skötte sig helt ok! Var lite pigg så vela inte riktigt sammarbeta i början utav passet, men efter en stund började han slappna av. Riktigt viktigt att jag ramar in honom samt rider mycket övergångar för att få honom lydig för de förhållande hjälperna, då han gärna "vräker" iväg om han får. Men kom ihop sig riktigt bra på slutet. Fick till ganska bra samling i skolorna också. Det tar sig! Jag har även hittat en sadel som jag sitter bättre i, allround mot dressyr tror jag den är. Riktigt skönt att kunna fokusera mer på hästen istället för att konsentrera sig på att sitta i balans och i lodrät sits i hoppsadeln.
Så i går hade C på sig sitt Mias schabrak samt GlenGordon benlindor! 

Vart riktigt trött på slutet, men jag tror nog att jag var lika slut som honom!
Ett + är ju att jag inte får lika mycket träningsverk av att rida honom längre, kanske börjar hitta lite knappar..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0