Dag 2 - Beskrivning av mina hästar

Eftersom att jag aldrig har haft en egen häst så skriver jag om Indy som jag tävlat mellan 2007-2010 och Calito som jag har som projektarbete i skolan.

Indy
Född: 1992
Kön: Sto
Ras: Svensk Ridponny
Härstamning: Okänd
Färg: Brunskäck
Mankhöjd: 139,5 cm C-ponny
Meriter (tillsammans): Vann KM i dressyr 2008, 2009 & 2010, KM i hoppning 2009 & 2010. Vi har tävlat upp till lok. hoppning LC+5 tillsammans. Kom 4:a i DM i dressyr 2009 & 2010, samt har ridigt upp till och med nat. FEI dressyr med vinster i FEI!

Indy är en ponny som jag kan utan och innan. Jag känner direkt om det är något som inte är som det ska med henne. Tillsammans har vi tagit oss från lok. LC till nat. FEI. Indy är för andra året i rad rankad som 2:a bästa C-ponny i dressyr född -92 i Sverige. Ganska roligt!

Calito
Född: 24-04-2004
Kön: Valack
Ras: Oldenburgare
Härstammning:
Färg: Svartbrun
Mankhöjd: 165 +
U: Hauptstrutbuch Cardena(Old)
E: Chico´s Boy (Holst)
 

UE: Goldstern

Calle som han även kallas kom till GFRK i nov 2010 och jag har ridigt han sen dess på mina hopp/dressyr-träningar. Kan är ganska grön och omusklad, vilket gör att han inte orkar så mycket. Men han har fina kvalitéer som vi förhoppningsvis kan visa upp på dressyrbanorna i vår. Förövrigt en riktigt mysig kille.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0