Dag 17 - Mina tränare

Cecilia Gustafsson - dressyr

Diplomerad ridlärare samt B-tränare i dressyr.
Cicci har tävlat upp till och med svår klass i dressyr och har arbetat som ridlärare i Alingsås, Nyköping och Katrineholm. Hon tävlar för närvarande upp t.o.m. Svår B:1 på sig egna häst Highlander som står uppstallad på klubben. Har även en unghäst på 4 år som heter Y Red Vena.

Om det inte vore för Cicci G skulle jag inte vara där jag är idag!
Hon har hjälpt mig nå så otroligt i både ridningen och annat. Hon ställer alltid upp! Hon är även otroligt peppande att träna för, har alltid bra övningar och fokuserar mycket på att hästen ska acceptera och släppa till, men glömmer aldrig ryttaren! Det är hon som hjälpt mig tillsammans med ponnyn från lokal LC till nationell FEI.

Cecilia Hansson - hoppning

Utbildad C-tränare i hoppning och har egna meriter upp till svår hoppning internationellt. Hon har även arbetat, tränat och tävlat i Tyskland hos Marcus Ehning, som är en av världens bästa hoppryttare (OS guld 2000), under 3 år. Elitprogrammet på Strömsholm finns också på meritlistan

Det finns ingen som är gladare än Cissi H!
Varje träning är hon lika glad! Superbra att träna för, eftersom att hon är så intresserad utav eleverna och hela tiden strävar efter att stärka hästar/ryttare för att ta sig mot högre mål. Hon har ett mål med varje lektion, superbra övningar och riktigt peppande som tränare!


Kommentarer
Postat av: jenny

är det vena som är på kort? vilka fina!!

träffar du Cicci så kan du hälsa från y red vena...!

2011-06-23 @ 20:42:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0