Sön-tis, feb 2011

Sön: Var med Jenny till Storvik när hon skulle tävla. Hon och Popcorn var så duktiga! Felfritt i deras första start tillsammans. Sedan när vi åkte hem med hästen åkte vi tillbaka och tittade på de andra fältis-ekipagen.

Karlsson och Popcorn efter en lyckad tävlingsdebut

Mån: Var inne på skolan på fm. Efter lunch gjordes filmen till vårt projekt klart. Senare på em åkte jag ut till stallet. Var in och köpte kort.kilar till stövlarna. Vart 2 par, så nu kommer jag upp 2 cm i stövlarna.
Dressyrträning med C på kvällen. Började rida in Cavallo stövlarna, och det kändes. Hästen var känslig och fin, trots handikapp-ryttaren som satt på ryggen. Efter en stund vart stövlarna lite mjukare så då gick det att rida hyfsat bra ändå. Riktigt fin i vänstergaloppen idag!! Öka, minska, öka, minska.. Inga problem! Höger var helt ok, kände att jag hade behövt rida den lite mer. Han blir lätt lite "back" i höger varv, så jag måste hela tiden tänka på att rida på framåt. Red lite förvänd galopp på båge längs långsidan.

Galopp, dock tagen i fel "sekvens". Men det är ju alltid fint med inre fram ner.. Haha..
Tis: Skolan på fm, vi redovisade vårat grupparbete. Sen efter lunch åkte jag med pappa till stockolm och uppsala. Körde bil hem ifrån stockholm, det var en uppslevelse att köra i stockholmstrafiken vid middagstid. men det gick bra. Köpte en ny jacka och ett par skor också..

Skorna, riktigt sköna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0