28 december

Kamera-laddaren var inte hemma hos ♥, den var i stallet..
Inte konstigt att jag inte hittade den när jag var där igår och letade. Nu är utväxten fixad i allafall. Drygt att bleka den eftersom att mitt hår är så himla tjockt i bak så det tar ju typ 100 år innan allt medel är i. Tur att man inte gör det i onödan, hihi.
Idag vaknade jag sent igen! Fattar inte varför jag ska vara så seg på morgonen, trots upprepade väckningar. Får se till att gå och lägga mig tidigare tror jag. Åkte i allafall med mamma till Ryttarstugan och lämnade in mina Schockemöhle ridbyxor som jag fick i julklapp. Sömmen hade börjat släppa i skoningen, så de skulle kolla om det gick att laga eller om jag skulle få pengarna tillbaka. Hittade även ett par jättesnygga chaps som jag suktat efter länge. Får se till att ta med mig ridskorna och prova dem tillsammas. De var inte allt för dyra heller. Sen åkte vi mot Owes, eftersom att jag skulle köpa tavelramar, men gissa.. det var stängt!
Min vanliga tur.
Sen åkte jag i allafall till stallet och tog hand om en kompis häst. Hann även med att longera ett barn som skulle få testa att galoppera för första gången, även ponnyn skötte sig utmärkt även om han har vilat några dagar. Plockade även in lite saker från tork-rummet och la in i skåpet. Och allt detta på 1½ h, jag som inte brukar vara så snabb, men jag kan om jag vill! Sen åkte vi till jobbet och käkade lunch/middag (kl. 3) och nu sitter jag här. Håller på att flytta runt nere i sovrummet så det är saker överallt.

Då flera har efterfrågat det, ska jag ska börja lägga upp bilder på dagens stall-klädsel.
Idag:
Pannband, KL
Strumpor, Mountain Horse
Ridbyxor, Gersemi
Tröja, KL

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0