Fredag 07/02/14

I morse var det tur att man satte på sig kläderna åt rätt håll..
Skyndar mig iväg till skolan, för att halvvägs dit komma på att vi börjar en timme senare. Då vart det ett spontanbesök förbi Hanna och Ludde för lite morgonmys. Väl framme i skolan hade vi föreläsning om "Likabehandling i arbetlivet", som handlar om diskriminering och kränkande särbehandling.
Mycket lagrum att hålla reda på och framförallt hålla isär!
Slutade runt 12, träffade då upp mamma för att äta lite lunch. Det vart en pizza med paprika, fetaost, salami och oliver :) Hade lovat att jag skulle köra hem lillebror från skolan så därefter drog Hailey och jag oss till stallet.
 
Har den senaste tiden börjat rida ett sto e:Rubinrot och idag kunde vi ta oss ett pass på banan eftersom att isen börjat tina bort. Fokuseringen under ridpassen ligger mycket på att få ett bra stöd i handen och jämt påskjut. Just idag fokuserade vi extra på rakriktning på rakt spår och ställningen/böjningen på volt. Hon vill gärna skjuta ut bogarna och göra sig som en ostbåge i kroppen, så rakriktningen är väldigt viktig för att stärka upp henne, men ack vad jobbigt det är :)
 
Nu på kvällen har vi haft tacomys i soffan samtidigt som vi tittat på invigningen av vinterOS i Soji, självklart med en skål chips och en Corona i handen!   
Nu ska jag ta ut denna underbara lilla varelse på en promenad innan vi ger upp för dagen. Att döma av hennes uttryck finns ingen plan att sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0