Lördag 29 jan, 2010

Har kännt mig trött och sliten i några dagar. Har knappt suttit vid datorn alls.
Onsdag:
Lervik med skolan efter lunch. Red dressyr på en liten fjordingskorsning, Magic Reggie. Senare, vid 6-tiden vart det mat med Karlsson, sen åkte vi till Valbo Ridsport en sväng och letade chaps till mig. Hittade dock inga, men provade Pioneer stöveln med högt skaft, smal vad och de satt som en smäck! Tog stl. 38 så jag får plats med 2 stumpor i utan problem. Illa, har köpt 2 par stövlar på 2 dagar! Hoppträning på kvällen med C. Han skötte sig! Lite jobbigt med att samla galoppen mellan bommar osv, men han reder ut det. Riktigt duktig i 4-kombinationen med endast oxrar.

Nya stövlarna
Torsdag: Praktik på dagen. Vi började byta strö till ridskolans hästar så det vart en hel del kärror till varje häst. Invigde även mina nya Cavallo-stövlar när jag red på en kompis häst. Stelt och osmidigt var bara förnamnet. Senare på em var jag till kiropraktorn och fick massage. Det gör inte lika ont längre, höll faktiskt på att somna, så jag tar det som att jag börjar bli bättre i ryggen!
Bali Garden fick stå för middagen ikväll. Mys med film på kvällen. 

Fredag: Lervik på fm med skolan. Red en Irish Cob som heter Cox. Den kunde inte så mycket så vart mycket grunder. Alltid nyttigt att gå tillbaka. Efter lunch åkte vi in på skolan och gjorde projektarbete. Kvällen spenderades i soffan, slappt jag vet! 

Lördag:
Började med att försova mig, great! Men var i allafall ute i stallet strax efter 8. Då byggde vi bana osv inför Pontus Westergren träningarna. Passade Pontus son innan jag tränade. Jag red i andra gruppen på C. Var minst lika nyttigt för mig som det var för honom. Mycket korta, länga, hästen ska reagera på en gång, följa med ryttaren osv. Superbra att träna på! C var riktigt duktig idag! Pontus var nöjd med min ridning. Fick lite småtips som kommer förbättra min ridning nå så grymt!

Bjuder på 2 st "film"bilder från dressyr träningen förra veckan. Fina C ♥

Nu är det dags att krypa ner i sängen. Ska åka med Karlsson till Storvik i morgon, på tävling, så jag ska upp tidigt!

Kommentarer
Postat av: emilia

sv; ja jag ska nog köpa ett. ett typ rött,vit,blått :) men ska man typ a nagellack på eller vadå? så stenarna sitter bättre? eller sitter dom bra endå? :)

2011-02-02 @ 10:21:31
URL: http://eemiliaaramo.blogg.se/
Postat av: Liza och Sofia

Snygga! Kan du inte lägga upp filmen som bilderna är tagna ur? :D

2011-02-04 @ 11:07:26
URL: http://ponnytvillingarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0