Dag 23 - En dressyrträning

Jag tycker att en dressyrträning ska innehålla:

- Mycket kritik, jag är ju inte där för att få höra hur "bra" det går under träningen.
- Lösgörande övningar, innan man går in i skolor osv.
- Varierande arbete, viktigt både för mig och hästen.
- Snabba direktiv, jag rider som bäst när jag måste vara totalt fokuserad på tränaren och hästen.
- Eftersnack med tränaren, för att prata igenom vad som var bra och vad som behöver tränas mer på.

Viktigt tycker jag att man som tränare och elev har en bra kommunikation. Tränaren är ju där för att man vill hjälpa eleven att ta sig mot högre mål, att man ska utvecklas. Och därför tror jag att det är viktigt att man talar om för sin tränare vad man har för målsättningar, om man ens har några.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0