Måndag 25 april, 2011

Idag var det ju som sagt tävling i Hofors!
Åkte ut runt halv 8 till stallet och mockade, fixade i ordning sakerna, knoppade osv. Lämnade stallet runt kvart i 10. Han gick rätt in i transporten, duktig häst! Jag körde idag, och vi kom som planerat till Hofors halv 11. Det tog lång tid att fixa håret, så vart inte så lång framridning.. Men jag stressar inte upp mig i onödan för det. Första starten för mig var kl. 11.44. Han kändes lite mot skänkeln i första klassen, men gick helt ok. Han gick bättre än vad procenten visade..
Efter jag ridit var det bara in med hästen och slappa i solen några timmar! Hur skönt som helst, vi hade tur med vädret!
Till andra klassen var vi lite mer förberedda, så då hann jag rida fram i ca 30 min. Helt lagomt, inte för mycket och inte för lite. Han var väldigt lösgjord och avslappnad så han var ganska okomplicerad att rida. Inne på banan så bestämde jag mig för att skruva upp tempot och han vart riktigt fin att rida. Hade 3 ganska grova missar.. Fattade galopp i serpentinbågarna, bröt av en gång i hörnet och därför vart längningen inte så bra. Hade snitt på 7:or och 8:or, men drog ju ner hemskt på missarna, så därför sjönk ju procenten.. Synd, annars hade det nog blivit en toppplacering. Men han kändes jättebra, så jag är nöjd!

Resultat
Första klassen, 61,852 %
Andra klassen, 5:e plac 66,552 %

Har inte fått några bilder/filmer av världens bästa groom/fotograf: Jenny Karlsson, än.
Men bjuder på en bild så länge som kom in i mailen nyss!

Kommentarer
Postat av: Fredrika Källström

Superfina är ni! Stort grattis :D



SV; ber om ursäkt om inlägget var lite konstigt, vet inte vad som hände med tidsinställningen - skulle upp imorgon.. ;D Men jag hoppas också att det blir tävling, och självklart att det inte är någon fara med Bingo! :)



Kram

2011-05-01 @ 21:24:43
URL: http://tavlingsduon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0