Lördag 26 feb, 2011

Nu har har vi snart passerat 2 månader på det nya året
Tiden går fort när man har roligt. Jag har äntligen gått på lov, men detta betyder inte att jag kommer ligga på latsidan för det. Åker till fjällen tors-sön, sen är det dags för 3v praktik. Under denna tiden ska jag försöka hinna plugga ikapp allting och samtidigt hinna jobba och rida. Men det ska gå, jag ska prioritera bättre.
Dags att uppdatera min "To do-list".

I mån var det dressyrträning för C's del. Ryggning stod på schemat.
Var lite på och av i framridningen. Fick inte till det jämna stödet pga att han var så ojämn i bjudningen. Själva ryggningen gick väl sådär. Han vart så spänd utav ponnyerna som for omkring honom att det vart svårt för honom att fokusera. Därför bestod ryggningen mest utav tramp på stället och att han vart ojämn i stödet. Inget ridpass jag ärr speciellt stolt över, så vi lär oss utav det och blickar framåt.

I ons var det hoppträning för C's del. Reglering av galoppen och lydnad stod på schemat.
Han kändes lite stum i höger varv, speciellt i galoppen (märkte sedan att han fått lite tryck av sadeln). Så var ganska lätt i sitsen i övningarna. Lite överladdad häst i början.
Första övningen bestod utav att vi hoppade 2 räcken för att sedan gå in på volt och galoppera över 2 st bommar med 2 korta galoppsprång i mellan. Red 4-4 språng i mellan räckena. Sen kortade vi och red på 5-5. Efter som att C fortfarande är grön i utbildningen slutade vi just den övningen innan de andra började rida på 4-5.
Sen hoppade vi en 5½ med avbrott till trav för att sedan trava över några upphöjda bommar. Kändes fin i 5½, sen vart det lite svårt att få en mjuk övergång efter, så fick göra halt några gånger och sedan lägga en volt i trav. Lyfte fint över bommarna alla gånger!
Sen hoppade vi en 2-kombination med ett galoppsprång i mellan med räcke-räcke-oxer. Och före och i mellan låg det bommar som skulle hjälpa hästen att komma rätt. För att detta ska fungera är det ju en fördel om hästen inte är rädd för bommarna. C är väldigt misstänksam att hoppa hinder när det ligger bommar i mellan. Han hoppar, men det blir gärna lite vingligt och lite stark galopp. Vart bättre på slutet.

C efter träningen förra lördagen. Nöjd med avskrittning utomhus.

I går vart det jobb 16-24. Gick helt ok, men var trött när jag kom hem = somnade fort.
I dag blir det jobb 18.30-04-45. Är inte så jätte pepp på att jobba natt, men jobbar med bra folk så det ska nog gå bra. När man väl kommer dit brukar tiden rulla på.
Ska ta och äta lite lunch tror jag. Har börjat få riktigt ont i nacken, så ska nog värma på vetekudden en sväng..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0