22 augusti

Blöta halmbalar sammafattar dagen!
Efter morgonrutinerna gick vi upp på loftet för att rulla in halmbalar inför vintern. Pga regn så var det blöta och tunga.. Tur att vi hade manpower i form av M! Detta höll vi på med i omgångar fram till klockan två på eftemiddagen. Lekte även med lill-E medans vi fick lite hjälp med halmen. Av mina hästar så har även en häst tränats, en skrittat, två ridits och tre vilat. Red även Dennis på em en sväng i ridhuset. För att ha vilat i tre dagar sprang han på helt okej. Lite orolig i kontakten, men han blir ju lätt det när han har för mycket energi i kroppen. Efter att ha jobbat en stund vart han dock bättre. Red ganska okomplicerat med lite skolor, förvänd galopp, byten och tempoväxlingar. Nu står han nybadad med nyköpt stalltäcke och mumsar på sitt kvällshö. Själv har jag precis ätit middag och ska dra mig över till min andra hälft innan en ny arbetsdag vänta!

Gefte Dagblad skrev ju ett reportage om mig för ett tag sedan:
Länk till reportaget i GD!

GDs bild i reprtaget

Dock finns det litesom inte riktigt stämde i reportaget:
1. Hippologen går inte på distans, berättade att jag tänkte läsa ekonomi på distans..
2. Red och hanterade 2 hästar/moment (inte 3)..
3. På hästhanteringen sprang jag på, så jag var den enda som fick springa ett varv. De andra fick springa 2..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0