Dag 6 - Mitt mål med ridningen

Alla har vi ju olika mål här i livet.
Vissa har ambitioner att jobba med det, vissa inte.
Jag älskar att träna & tävla, det finns inget roligare!
Ridmässigt skulle jag vilja ta mig till högre nivåer.
Jag har ju 2010 tävlat nattionell FEI på ponny.
Nu vill jag hitta en häst som jag skulle kunna ta mig till MSV att börja med.
Om mina drömmar skulle gå i uppfyllelse så skulle mitt liv se ut ungefär så här:
1. Gå Ridledarutbildningen så att jag har en grund att stå på när jag ska ut i arbetslivet
2. Komma ut i arbetslivet direkt efter skolan för att få min jobberfarenhet som behövs för att kunna söka till Hippolog-utbildningen.
3. Söka och bli antagen till hippolog-utbildningen. Går då i 3 år.
4. Komma ut i arbetslivet igen och använda mig utav mina färdigheter som man tillämpat under utbildning/praktik osv. Gärna i ett tävlingsinriktat dressyrstall!
5. Starta min egen verksamhet i form av dressyrstall, eller liknande. Tillridning skulle även vara givande.
6. Utbilda mig till tränare & domare inom dressyr.

Sedan är det ju skillnad på mål, och drömmar. Man kan inte hinna med allt här i livet, men det känns som att 1, 2, 3 & 4 är det mest aktuella efter att jag går ut skolan. Det är inom hästbranschen jag vill jobba och jag kommer att göra allt för att nå mina drömmar och mål. Allt handlar ju om att fortsätta utbilda sig och hela tiden sträva efter att bli en bättre ryttare och ledare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0